.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پس از 5 ماه از وقوع قتل خانواده اميدي در گلسار رشت؛
نخستين دادگاه قاتلان خانواده اميدي برگزار شد
نخستين جلسه علني دادگاه قاتلان خانواده فرزاد باغدار اميدي در منطقه گلسار رشت، پس از حدود پنج ماه از وقوع اين قتل با حضور اولياي دم برگزار شد.
نخستين دادگاه قاتلان خانواده اميدي برگزار شد

نخستين جلسه علني دادگاه قاتلان خانواده فرزاد باغدار اميدي در منطقه گلسار رشت، پس از حدود پنج ماه از وقوع اين قتل با حضور اولياي دم برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، سرانجام دادگاه متهمان به قتل‌عام سه نفر از اعضاي خانواده باغدار اميدي كه در 15 مهر امسال به دست برادرزاده و دو نفر از دوستانش در منزل مسكوني خود به قتل رسيده بودند، از صبح امروز آغاز و تا بعد از ظهر ادامه داشت.
رئيس شعبه 12 دادگاه كيفري گيلان دليل تأخير در برگزاري اين دادگاه كه قرار بود از ساعت هشت صبح امروز برگزار شود، ولي در ساعت 9:13 دقيقه برپا شد، را بي‌نظمي و بي‌قانوني زندان دانست.
مصطفي لساني اظهار داشت: زندان به موازيني پاي‌بند نيست و با توجه به اينكه تأكيد شده بود كه جلسه دادگاه در چه ساعتي آغاز مي‌شود، ولي زندان نتوانست متوجه اهميت اين قضيه شود.
وي با اشاره به حضور نمايندگان نهادهاي حقوقي، دانشجويان و رسانه‌ها در دادگاه مذكور بيان داشت: دليل اين حضور انعكاس اخبار اتهام اشخاصي است كه در 15 مهر امسال مرتكب قتل شدند.
لساني همچنين از اولياي دم خواست تا در حين محاكمه قاتلان ابراز احساسات و اظهار نظر نكنند.
نماينده دادستان نيز در اين جلسه كيفرخواست دادگاه را قرائت كرد كه در آن شرح ماجراي قتل در شب هنگام تاريخ 15 مهر امسال تشريح شده بود. در اين كيفرخواست ذكر شده كه شهروندان از زمان وقوع اين كشتار وحشتناك در انتظار گرفتار شدن قاتلان و محاكمه آنها بودند.
متهمان جنايت مذكور، شامل سجاد حسين‌زاده صيقلاني 24 ساله و مسلط به زبان انگليسي، احمد حسين‌زاده صيقلاني برادر متهم رديف اول و شايان باغدار اميدي 16 ساله برادرزاده مقتول فرزاد باغدار اميدي بودند.
ماحصل جريان اين پرونده قتل به اين شرح است كه در پنجشنبه شب 15 مهر امسال متهمان با تصميم و نقشه از پيش طراحي شده به گلسار محل سكونت باغدار اميدي رفتند و زنگ را زده و وارد شدند.
مقتوله ساريه داداش‌زاده ليسانس پرستاري و مادر خانواده به همراه پسر 18 ساله‌اش سجاد «فرهام» اميدي در منزل بودند و شايان (قاتل) دوست خود سجاد حسين‌زاده را به فرهام معرفي كرد و به او گفت كه سجاد با او كار دارد و مي‌خواهد درباره وجه درخواستي صحبت كند.
متهمان فرهام را به اتاق برده و با سيم تلفن و كابل برق دهان و دست و پاي فرهام را مي‌بندند و مادر فرهام نيز به همين روش دست و پا و دهانش بسته مي‌شود و آنها را وارد اتاقي كرده و منتظر پدر خانواده فرزاد باغدار اميدي مي‌مانند.
پدر خانواده حدود ساعت 21 همان شب و در حالي كه جعبه شيريني و نان در دستش بود وارد منزل خود مي‌شود و دليل حضور شايان را مي‌پرسد كه متهمان دست و پاي او را نيز گرفته و از او درخواست پول مي‌كنند.
فرزاد اميدي به متهمان گفت كه پولي در منزل ندارد، ولي 8 ميليون تومان در انبار محل كارش دارد كه مي‌تواند آن را به متهمان بدهد و در همين لحظه مشاجره بين متهمان و پدرخانواده بالا گرفت و متهمان با عصبانيت قليان شيشه‌اي را به سر فرزاد زدند و او را به حمام برده و داخل وان مي‌اندازند.
متهمان سر فرزاد را در زير آب نگه مي‌دارند و سپس با فرض اينكه فرزاد مرده است، به داخل هال برمي‌گردند و به سراغ مادر خانواده مي‌روند و با انداختن پلاستيك روي سر مقتوله سيم كابل را در دو طرف گلوي او انداخته و مي‌كشند تا جايي كه ساريه از پا درمي‌آيد.
فرهام نيز به سرنوشت مادرش دچار شده و توسط پسرعمو و دوستان او به قتل مي‌رسد و متهمان با مشاركت يكديگر اجساد را به داخل حمام مي‌برند و شايان در آخرين لحظه با چاقوي آشپزخانه گلوي فرزاد را مي‌برد كه طبق اعلام دادگاه و نظريه پزشكي قانوني دليل مرگ فرزاد قطع عناصر حياتي گردن بوده، يعني اينكه زماني كه شايان اقدام به بريدن گلوي عمويش كرد علائم حياتي هنوز در عمويش وجود داشت.
متهمان پس از ارتكاب قتل با شيريني كه پدر خانواده خريده بود جشن مي‌گيرند و كارت سوخت و چك‌هاي فرزاد اميدي را سرقت كرده و در ساعت حدود يك شب خانه‌اي كه در آن جنايتي بزرگ مرتكب شده بودند، را ترك مي‌كنند كه يك ماه پس از ارتكاب اين قتل و در حين پاس كردن چك‌ها يكي از متهمان دستگير شده و به تبع آن بقيه نيز دستگير مي‌شوند تا به سزاي اعمالشان برسند.
رئيس شعبه 12 دادگاه كيفري گيلان با بيان اينكه اولياي دم مي‌توانند از دادگاه سه تقاضا داشته باشند، اذعان داشت: اين سه تقاضا شامل قصاص نفس، پرداخت ديه توسط قاتلان و يا عفو آنهاست. اولياي دم نيز نسبت به شكايات خود پافشاري كرده و خواستار قصاص متهمان شدند.
رئيس شعبه 12 دادگاه كيفري گيلان در اين جلسه با شنيدن اظهارات متهمان و وكلاي آنها بيان داشت: وقت دادگاه به درازا كشيده شد و جلسه دادرسي ختم شده و ادامه اين دادگاه در اول وقت ساعت هشت صبح فردا برگزار مي‌شود.
وي همچنين از مأموران زندان خواست تا صبح فردا زندانيان را به موقع به دادگاه بياورند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.663 seconds.